دوشنبه 18 تیر 1403

اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال

به وب سـایت شـخصی و پـایگاه اطلاع رسانی فـرخ عـبدالـه زاده خــوش آمدید.


سامانه پیامکی :

10006762485846

موضوعات
■ اخبار :
□ مقام معظم رهبری
□ ریاست جمهوری
□ قوه قضاییه
□ مجلس شورای اسلامی
□ وزارت کشــــور
□ اســتانداری
□ فـرمانداری
□ بخشداری
□ شـهرداری
□ شورای شهر
□ میراث فرهنگی
□ آموزش و پرورش
□ تبریز
□ ورزقان
□ خاروانـــا
□ سـیه کلان
□ ورزقــان نــیـوز
□ سایر شهرستانها
□ مهمترین خـبرهای روز
□ اخبار امام جمعه محترم
□ جدیدترین خبرهای دولت
□ جدیدترین خبرهای استان
□ جدیدترین خبرهای ورزقان
□ جدیدترین خبرهای کلیبر
□ جدیدترین خبرهای اهر
□ اخبار مس سونگون
□ اخبار روستاها
□ بـسیج
■ اخبار اختصاصی انتخابات :
□ مجلس شورای اسلامی تبریز
□ شورای اسلامی شهر تبریز
□ مجلس شورای اسلامی ورزقان
■ معرفی شخصیت ها :
□ مقام ریاست جمهوری
□ مجلس شواری اسلامی
□ شورای اسلامی شهر و روستا
□ چهره های شناخته شده
■ معرفی مناطق جغرافیایی :
□ کشور عزیزمان ایران
□ استان آذربایجان شرقی
□ شهرستان های آذربایجان شرقی
□ روستاهای شهرستان ورزقان
■ گالری عکس :
□ طبیعت آذربایجان
□ روستای سيه کلان
■ یادداشت ها
□ عبداله زاده
■ مناسبت ها :
□ تبریـــک
□ تسلیت
مطالب اختصاصی


احيای بافت های فرسوده و حاشيه نشين شهر تبريز

مسیر گشایی خلیل آباد تبریز

تاثیری که طرح های عمرانی در احیای بافت های فرسوده و حاشیه نشین شهر دارند، از نکاتی است که در اجرای پروژه های عمرانی توسط شهرداری به عنوان انگیزه و هدف، مدنظر قرار می گیرد و بر این اساس است که شهرداری تبریز، در طراحی پروژه های خود، اولویت را به احقاق هدف های تعریف شده در حوزه ارتقای سطح فرهنگی، رونق اقتصادی و افزایش ارتباطات اجتماعی مناطق فرسوده شهرمی دهد.
از میان پروژه‌های مختلف اجراشده در دو سال اخیر از سوی شهرداری تبریز، مسیر گشایی‌ها و تقاطع‌های غیر هم‌سطح را باید به‌عنوان  پروژه‌هایی دانست که می تواند بخش اعظم این هدف را محقق سازد.

متن کامل را در ادامه مطلب همراه ما باشید ...

خلیل آباد تبریز

پروژه های مسیر گشایی

مسیرگشایی ها، عرض مسیر را استاندارد می کنند و پیوند آن را با شریان های ارتباطی شهر ممکن می سازند؛ یا به عبارتی بهتر، منطقه و محدوده را از بن بست خارج می کنند. در عین حال، تاثیر چشمگیری نیز در کاهش ترافیک منطقه دارند و موجب رونق اقتصادی و ارتقای ارزش افزوده در املاک محدوده می گردند. بنابراین، طبیعی است که ایجاد مسیرهای جدید ترافیکی، معابر و خیابان های جدید در ارتقای روحیه شهروندان موثر باشد.
در خصوص این مسیر گشایی‌ها، معاونت فنی و عمرانی، برحساسیت این پروژه‌ها تاکید دارد و می گوید: اجرای طرح های مسیر گشایی‌، برای افزایش امکان دسترسی به مناطق حاشیه‌نشین و فرسوده، بخصوص در مواقع بحران بسیار لازم و ضروری است؛ این پروژه ها که در طرح تفضیلی نیز پیش‌بینی‌شده‌ اند، از اولویت‌های شهرداری تبریز محسوب می شود و اهتمام معاونت نیز بر اجرای دقیق و فنی این پروژه ها است.
شهرداری تبریز با دقت در ویژگی های مناطق مختلف و با جدیت، به موضوع پروژه‌های مسیر گشایی می پردازد که یکی از آن‌ها مسیر گشایی دو کمال است؛ پروژه ای که  از آن به‌عنوان مهرانه رود دوم یاد می‌کنند و تکمیل آن، در کاهش ترافیک ورودی شرق تبریز نقش زیادی خواهد داشت.
مسیر گشایی کوی سرم‌سازی یکی دیگر از اقدامات عمرانی است که توسط منطقه پنج شهرداری اجراشده و علاوه بر اینکه دسترسی اتوبان پاسداران به مرکز و داخل شهر را ممکن می‌سازد، در مواقع وقوع بحران در کاهش ترافیک اتوبان پاسداران بسیار موثر خواهدبود. 
پروژه مسیر گشایی 42 متري سيلاب قوشخانه و 16 متري ملازينال از جمله پروژه‌هایی هستند که در مناطق کم برخوردار شهر و توسط شهرداری منطقه یک اجرا می شوند و بر اساس اعلام این منطقه، عملیات عمرانی آن تا پایان سال جاری به اتمام خواهدرسید.
معاون فنی وعمرانی شهردار تبریز، با تأکید بر توجه شهرداری تبریز به مسیر گشایی در مناطق حاشیه‌نشین نیز می‌گوید: ادامه‌ مسیر گشایی  کوثرشرقی تا پاسداران، امتداد ثقه‌الاسلام  تا  اتحاد، امتداد 42 متری و اتصال شرق و غرب ایده لو به اتوبان پاسداران از پروژه‌های اولویت‌دار شهرداری است  که معاونت فنی و عمرانی، نظارت جدی بر اجرای سریع و اصولی  این پروژه ها دارد.


 
مسیرگشایی خلیل آباد

تقاطع‌های غیر هم‌سطح

اجرای پروژه تقاطع‌های غیرهم‌سطح با هدف حل معضل ترافیک، یکی دیگر از اولویت‌های شهرداری است.
از میان این طرح‌ها می‌توان به شاخص‌ترین آن‌ها ازجمله تقاطع سه سطح حمید اشاره کرد که عملیات اجرایی آن از سال 93 آغازشده بود و در شهریورماه سال جاری مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز در این باره می افزاید: تقاطع سه سطح شهید حمید باکری به‌عنوان زیباترین پروژه عمرانی شهر تبریز، نقشی اساسی در روان‌سازی و تسهیل ترافیک ورودی شرق تبریز ارد و امید است که با معماری متفاوت خود به یکی از نمادهای تبریز تبدیل شود.
 فاز اول این تقاطع، به‌منظور تسهیل تردد مسافرین و شهروندان از سوی دروازه تهران در راستای شرق و غرب مسیر، به طول ۶۵۰ متر و عرض ۲۰ متر در میدان استاد شهریار، اردیبهشت سال جاری با حضور معاون اول رئیس‌جمهور افتتاح شد و فاز دوم آن نیز، روگذری به طول 285 متر و عرض عرشه 17 متر است که با هزینه‌ای بالغ‌بر 95 میلیارد ریال اجرا و در شهریورماه سال جاری افتتاح شد.

پل های روگذر شهیدان حضرت پور در میدان راه آهن، شهیدان صبور در چهارراه اره گر، شهیدان خانلی در میدان افلاک نما و شهیدان آذرآبادی حق در بلوار استاد شهریار، از جمله پروژه هایی بودند که بر اساس روان سازی ترافیک و با هدف تسهیل دسترسی به نقاط مختلف شهر و در بعضی نقاط دسترسی به مناطق فرسوده و حاشیه نشین طراحی و اجرا شده اند.

خلیل آباد تبریز

اگر در نظر بگیریم که حوادث طبیعی و مواقع بحرانی، تا حد زیادی قابل پیش بینی نیستند، همچنین اگر به بافت شهر تبریز با دقت زیادی توجه کنیم، نقش راه های مواصلاتی استاندارد در برطرف کردن مشکلات ناشی از بحران، به وضوح نمایان می شود و این همان موضوعی است که شهرداری تبریز، به عنوان گام اول در حل مشکل بافت های فرسوده و حاشیه نشین، هدف گذاری کرده است.

 

 


 

شهردار منطقه یک تبریز خبر داد؛

پیشرفت 60 درصدی پروژه مقاوم سازی اتوبان پاسداران

 

شهریار نیوز: شهردار منطقه یک تبریز گفت: پروژه های عمرانی طراحی شده برای منطقۀ یک دارای مزیت های اساسی در حوزه عمرانی و شهری است.

به گزارش شهریار به نقل از شهرداری منطقه یک، شهردار منطقۀ یک تبریز ضمن انتشار گزارش عملکرد 6 ماهۀ اول سال جاری در حوزۀ عمران و سرمایه گذاری گفت: پروژه های شهرداری منطقه یک، در جهت کاهش بار ترافیکی منطقه، تغییر چهره بافت درون شهری، طراحی المان های زیبای بصری در منطقه و پاسخگوئی به مطالبات عمومی شهروندان راه اندازی و احداث می گردد.

بهرا به استمرار مسیرگشائی های اساسی در منطقه با هدف آزاد سازی  و ساماندهی حاشیه نشینی بر اساس اولویت بندی های عمرانی وخدماتی شهرداری تبریز اشاره کرد و گفت: فاز اول طرح نجات تبریز (مسیرگشائی 45 متری انقلاب) تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.

وی در ادامه این گزارش به استمرار طرح احداث مجدد و ترمیم و مقاوم سازی اتوبان پاسداران در قطعۀ پنجم اشاره کرد و از پیشرفت 60 درصدی این پروژه خبر داد.

شهردار منطقۀ یک تبریز به اتمام عملیات عمرانی چندین پروژه عمرانی  در سطح منطقه اشاره کرد و افزود: طرح بیمارستان کودکان مبتلا به سرطان  در 4.5  طبقۀ سازه بتنی برای درمان کودکان نیازمند، احداث رمپ خروجی اتوبان پاسداران به یوسف آباد وخروجی ملازینال و ایستگاه خدمات  آتش نشانی چشم انداز، از جمله طرح های در حال اتمام از سوی شهرداری منطقۀ یک است که در آینده نزدیک به بهره برداری  رسیده و تقدیم شهروندان عزیز خواهد شد.

بهرا از آسفالت اساسی خیابانهای اصلی و معابر و کوچه های سطح منطقه  در مقیاس کلان اشاره نموده و گفت: زیر سازی و آسفالت اساسی ترمینال بزرگ شهری از جمله طرحهای عمرانی منطقۀ 1 به شمار می رود.

 

 

 

 


 

شهرداری تبریز در راستای حل معضل ترافیک گام برمی دارد؛

تامین مسیری امن برای شهروندان، با بهسازی و بازسازی اتوبان پاسداران

 

شهریار نیوز: همین یک سال پیش بود که وقتی می خواستی از اتوبان پاسداران عبور کنی، می بایست کمربند ها را محکم ببندی تا از فراز و نشیب بی امان مسیر و تکان های شدید ماشین صدمه ای نبینی. سطح ناهموار و وضعیت نامناسب آسفالت این اتوبان، آن را بیشتر به یک جاده دور افتاده مانند می کرد تا اتوبانی در مسیر اصلی یک کلانشهر...

اگر حوادث و سوانح رانندگی پیش آمده در این مسیر را هم در نظر بگیریم، دلیل عدم رغبت شهروندان به استفاده از این بزرگراه، بیش از پیش اشکار می شود. در حالی که تبادل ترافیکی این اتوبان به دلیل قرار گرفتن در تلاقی با شاهراه های ارتباطی شهر، بسیار حائز اهمیت است و تاثیرات مثبتی بر ترافیک درون شهری دارد.

شاید به نظر عده ای، دیگر کاری نمی شد کرد و زیرسازی های سهل انگارانه و غیر فنی اتوبان پاسداران، علاجی نداشت. چرا که وخامت وضع این بزرگراه برای کسانی که از آن جا عبور می کردند، نا امید کننده بود.

تا این که حدود یک سال پیش، شهرداری تبریز با محوریت معاونت فنی و عمرانی شهرداری، تصمیم به بازسازی و بهسازی این مسیر گرفت و اعلام کرد که اتوبان پاسداران را با زیرسازی جدید و اجرای اصول دقیق فنی، بهسازی خواهد نمود.

هزینه پیش بینی شده برای اجرای این طرح 600 میلیارد ریال تعیین و در 11 اردیبهشت ماه سال 93 مراحل اجرایی آن آغاز شد.

اتوبان پاسداران تبریز

مانند هر پروژه و طرح عمرانی دیگری، موافقان و مخالفان بسیاری در این زمینه داد سخن دادند؛ اما آنچه در این جا باید در نظر گرفته می شد، نظر و عقیده شهروندان و آسایش و ایمنی آنان بود.

اکنون با گذشت بیش از یک سال از آغاز اجرای این طرح و بهسازی چهار قطعه  از این مسیر در لاین شمالی، حد فاصل فهمیده به فرودگاه، می توان وجود یک مسیر امن و استاندارد را احساس کرد. مسلما شهروندانی که از قسمت های بهسازی شده تردد می کنند، به درستی کار شهرداری اذعان دارند و ازدست اندرکاران اجرای آن ممنونند. حتی آنان که دقیق ترند، با نظری به قسمت های در حال اجرا و میزان خاکبرداری ها که گاه تا عمق 7 متری هم انجام شده، به بزرگی و سنگینی کار پی می برند.

در اجرای پروژه مقاوم سازي و بهسازي اتوبان پاسداران، محدوده اصلاحی و مقاوم سازی اتوبان پس از شن ریزیهای اصولی و چند لایه ای، با استفاده از غلطکهای ویبره ای و سنگین، تحت عملیات روان سازی و نیز محکم سازی قرار می گیرد.

اتوبان پاسداران

از طرفی، بنا به اعلام معاون فنی و عمرانی شهرداری، در استفاده از مصالح و تجهیزات مورد نیاز، تدابیری در نظر گرفته شده که هدر رفت‌ها به حداقل برسد و از آسفالت های قدیمی، البته پس از جمع آوری و تفکیک، برای تقویت لایه های زیرین استفاده شود.

علاوه بر زیرسازی مسیر و آسفالت مجدد آن، این طرح شامل بخش های دیگری نیز می شود. اصلی ترین ویژگی این طرح از عملیات زهکشی و هدایت آبهای سطحی، زیر سازی اساسی و ایمن سازی و استاندارد سازی مسیر عبارت است.

بهسازی اتوبان

اگر وضعیت ترافیکی تبریز و نیاز آن به چنین بزرگ راههایی را درک کنیم، شاید اهمیت کارشهرداری بیشتر و بهتر برایمان مسلم شود؛ بخصوص که شهردار تبریز و تیم مدیریتی وی، به ویژه در معاونت فنی  وعمرانی، با تکیه بر برنامه ریزی های استراتژیک و متقن خود، توانسته اند در اجرای پروژه های عمرانی و از جمله طرح بهسازی و مقاوم سازی اتوبان پاسداران،  عملکرد موفقی از خود به نمایش بگذارند.

آن جا که اولویت با امنیت و سلامتی شهروندان است، باید عواملی مانند زمان و هزینه، در مرتبه ای پایین تر قرار بگیرند و البته با حاکم بودن نظارت، صرف آسایش، آرامش و سلامتی شهروندان شوند.

 


ارسال نظر برای این مطلب
توجه :
* خواهشمند است در به کار بردن نام اشخاص اصل ادب و احترام را رعایت فرمایید.
* لطفا دیدگاه های خود را مرتبط با موضوع مطالب درج نمایید.
* نمایش نظرات به معنی تایید یا رد آنها نمیباشد.
* مسئولیت نظرات ارسالی بر عهده کاربران عزیز میباشد.
نويسنده ديدگاه :

بی نام

1395/03/16 ، 21:57
سلام
مسیرگشایی ها خیلی کند پیش میرن.
ما ساکنین خلیل آباد حاشیه نشین هستیم درست. اما تا کی باید منتظر یک تغییر اساسی بمونیم. هزارسال هم بگذره این منطقه همینه و هیچ تکونی هم نمی خوره. اصلا اولویت مسئولین رده بالای شهر این منطقه های حاشیه نشین نیست.... لطفا یه کاری بکنید..
پاسخ : با عرض سلام خدمت شما کاربر گرامی،
از اینکه دیدگاه خود را در این پایگاه خبری ثبت نمودید سپاسگذاریم.
متاسفانه مطالبی که ذکر نمودید حقیقتیست غیر قابل انکار،
امیدوارم با پیگیری های بیش از پیش بنده و حمایت دوستان مسئول این منطقه از وضع موجود رهایی یابد.
نويسنده ديدگاه :

احد یاریاب

1394/07/30 ، 18:42
سلام سئوالی داشتم چرا اتوبان پاسداران از اول اصولی ساخته نشد ؟ مسئول حدر رفتن سرمایه مردم کیست؟
پاسخ : مسئله اتوبان پاسدارن یک مشکل اساسی برای شهر تبریز بود که انشاالله با همت شهردار محترم و اعضای شورای اسلامی تبریز در حال بهسازی است.
در اجرای اولیه باید اصول راه سازی و زیر سازی راه رعایت و اجرا میشد که متاسفانه به آن عمل نشده بود.(حال از طرف پیمانکار یا غیر)
باید در اجرای پروژه های جدید از این مسئله اتوبان پایداران عبرت گرفته و تجربه کسب شود

کد امنیتی رفرش

- پیوست فایل (عکس ،صدا ،فیلم ،اسناد ، مدارک و ... )

* ابتدا فایل های مورد نظر را آپلود ،سپس لينک مستقيم آنها را کپی نموده و در نظر ارسالی درج نمایید .

احادیث و کلام نورانی اهل بیت علیهم السلام
آرشيو
اشتغالزایی

ارس فورج - گروه صنعتی ارس فرمان تبریز

QR Contact

QR Code -Abdolahzadeh.ir



افراد آنلاین : 39
تعداد نظـرات :
بازدید کـل : 5,438,595

تمامی حقوق این سایت مرتبط به فرخ عبداله زاده بوده و کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع بلامانع می باشد.
توجه : کاربر گرامی فعالیت شما در این سایت ثبت شده و قابل پیگیری می باشد.
Copyright © 2019

18.188.194.207 : آي پي شما
Safari 5.1 : مرورگر
: سيستم عامل